Puur Gezond!

de 10 basisprincipes van PuurGezond

1.) PuurGezond kiest voor onbewerkte en pure voedingsmiddelen met een hoge voedingswaarde en nutriëntdichtheid. Volgens onderzoekers van Yale University kan een dergelijk voedingspatroon beschouwd worden als het meest gezonde.

2.) Het PuurGezond voedingspatroon is vertaald in de PuurGezond piramide en de bijbehorende aanbevolen hoeveelheden voedingsmiddelen Dit is de dagelijkse basis. Wie volgens deze aanbeveling eet, krijgt 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de meeste vitamines, mineralen, essentiële vetzuren en vezels binnen.

3.) Voldoende groenten en fruit is essentieel voor een gezonde voeding. Bij PuurGezond kiezen we daarom voor 3 porties fruit en tenminste 300-400 gram groenten per dag.

4.) Binnen de richtlijnen horen ook adviezen voor lichaamsbeweging, minstens een uur per dag. We adviseren om zo min mogelijk te zitten en om dagelijks minstens een half uur buiten te komen.

5.) PuurGezond sluit zich aan bij de huidige suppletieadviezen van de Gezondheidsraad, zoals voor foliumzuur tijdens de zwangerschap en vitamine D voor risicogroepen . We adviseren ook het gebruik van jodiumhoudend keukenzout en van jodiumrijke producten.

6.) Naast de PuurGezond basisvoeding is er ruimte voor extraatjes zoals chocolade, wijn of een punt appeltaart op zijn tijd. De hoeveelheid extraatjes is afhankelijk van het activiteitenpatroon en wat de weegschaal aangeeft. Mannen hebben een hogere energiebehoefte dan vrouwen. Zij kunnen de basisvoeding aanvullen met wat extra granen, peulvruchten, eiwitten, vetten of extraatjes .

7.) Bij PuurGezond eten past ook aandacht voor duurzaamheid. We gaan uit van seizoensgroenten, bij voorkeur biologische producten en 2 à 3 vegetarische dagen per week.  Streekproducten hebben een streepje voor binnen PuurGezond en eten is te bijzonder en waardevol om zomaar weg te gooien.

8.) In de richtlijnen en voorbeeld dagmenu’s op de website, boeken en folders van PuurGezond wordt uitgegaan van 7 eetmomenten op een dag, bestaande uit ontbijt, lunch, avondeten en maximaal 4 tussendoormomenten. Maar minder mag natuurlijk ook.

9.) We tellen geen calorieën en spreken niet over hoeveelheden voedingsstoffen. Mensen eten immers voedingsmiddelen en geen voedingsstoffen en de basisproducten leveren wat men nodig heeft.

10.) PuurGezond gaat uit van zelf koken, en van eenvoudige no-nonsense recepten die ook met weinig ervaring in de keuken goed te doen zijn.

Puur gezonde leefstijl. Pas je voedingspatroon aan door de puurgezond methode. Eet meer, eet lekker, eet makkelijk, eet gezond en krijg meer energie, minder gewicht en stabiele levensstijl. Harlingen, Leeuwarden, Friesland voedingsadvies, consulent.

Welke methode spreekt jou het meest aan?

Slank in 8 stappen

In het 8-wekenplan verander je stap voor stap je eetgewoonten. Binnen 8 weken eet je gezonder, lekkerder en puurder. Terwijl het je nauwelijks meer tijd kost.

Je winst:

- minder gewicht

- meer energie 

- meer plezier in eten

 

7 inzichten voor een blijvend resultaat

Met deze 7 inzichten bereik je blijvend een gezond gewicht!

- Motiveer jezelf 

- Stil je honger 

- Kies voor onbewerkt voedsel

- Kook met plezier 

- Zit minder 

- Omarm je nieuwe ritme 

- Geniet van PuurGezond!

Eet meer!

Weg met bizarre eetregels en beperkingen! Want juist door méér te eten kun je gezond blijven, op gewicht blijven en je energiek voelen. Met deze methode leer je hoe je voortaan geniet van je eten, zonder je nog zorgen te maken of het allemaal wel mag of verantwoord is. PuurGezond eten is het antwoord, een manier van eten die puurder en natuurlijker is, op de manier die precies bij je past. 


wil jij ook lekker in je vel zitten door puurgezond te eten?

of